17.1 C
Rhodes
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

«Δικαίωμα στην ανάπτυξη για όλα τα αεροδρόμια των νησιών μας, χωρίς αποκλεισμούς»

Καίρια παρέμβαση για μια ακόμα φορά του Βουλευτή Δωδεκανήσου, κ. Μάνου Κόνσολα, σχετικά με την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα αεροδρόμια Καλύμνου, Λέρου, Καρπάθου, Κάσου, Αστυπάλαιας και Καστελορίζου.

Ο κ. Κόνσολας, που πιέζει εδώ και τρία χρόνια, για την αξιοποίηση αυτών των αεροδρομίων προκειμένου να αναβαθμιστούν και να αυξηθεί η τουριστική κίνηση, σημειώνει με ικανοποίηση ότι ξεκινά πλέον η συγκεκριμένη διαδικασία. Υπενθυμίζεται ότι ο Μάνος Κόνσολας είχε θέσει το ζήτημα σε συναντήσεις που είχε τόσο με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όσο και με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών & Περιουσίας Α.Ε. (ΕΕΣΥΠ) (Υπερταμείο), κ. Γρηγόρη Δημητριάδη.

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου στη νέα παρέμβασή του τόσο στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με κοινοβουλευτική Ερώτησή του, όσο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΕΣΥΠ με επιστολή του και ενόψει της εκκίνησης της σχετικής διαδικασίας, επισημαίνει ότι κεντρική επιλογή πρέπει να είναι μια ενιαία διαδικασία για την παραχώρηση συνολικά και των 23 περιφερειακών αεροδρομίων από έναν στρατηγικό επενδυτή και όχι η παραχώρηση του κάθε αεροδρομίου ξεχωριστά ή κατά συστάδες.

Τονίζει, μάλιστα, ότι αν επιχειρηθεί διαχωρισμός των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, προκειμένου να αξιοποιηθεί το καθένα ξεχωριστά ή κατά συστάδες (όπως ήταν μια παλαιότερη σκέψη) είναι πιθανό να μην υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για τα μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια και να υπάρξει ενδιαφέρον μόνο για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας  που είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για έναν επενδυτή λόγω των μεγάλων προοπτικών που διαθέτει για την αύξηση της επιβατικής κίνησης και του αριθμού των πτήσεων.

Ο Μάνος Κόνσολας προτείνει, μάλιστα, η Πολιτεία να αναλάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις για τη στήριξη της λειτουργίας τους με μείωση τελών, επιδοτούμενα δρομολόγια και μικρή συμμετοχή στα έργα αναβάθμισης αεροδρομίων όπως της Καλύμνου, της Καρπάθου, της Λέρου, της Αστυπάλαιας, της Κάσου και του Καστελόριζου, προκειμένου να  καταστούν ελκυστικά για έναν επενδυτή.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης του κ. Κόνσολα.

Αθήνα, 26 Ιουλίου 2022
Α.Π.: 6673/26.7.2022

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Κύριο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Αξιοποίηση των 23 μικρών περιφερειακών αεροδρομίων»

Κύριε Υπουργέ,

Η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport, πέρα από τα έργα αναβάθμισης των εγκαταστάσεων τους, οδήγησε και στην κατακόρυφη αύξηση του αριθμού των επιβατών που διακινήθηκαν σε αυτά αλλά και στην αλματώδη άνοδο του αριθμού των πτήσεων.
Οφείλουμε, όμως, να δούμε με λογική ισόρροπης ανάπτυξης την αναβάθμιση και των άλλων 23 περιφερειακών αεροδρομίων, για τα οποία υπήρχε αντίστοιχη δέσμευση της κυβέρνησης.
Είναι δεδομένο ότι σε αυτά τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια συμπεριλαμβάνονται και αεροδρόμια μικρών νησιών, όπως το Καστελόριζο, η Κάσος, η Αστυπάλαια και άλλα.
Σε αυτά, επίσης, εντάσσονται και αεροδρόμια και άλλων ακριτικών νησιών της Δωδεκανήσου όπως της Καλύμνου, της Καρπάθου και της Λέρου.
Στο σχεδιασμό για την αξιοποίησή τους πρέπει να ενταχθεί μια ενιαία και συνολική προσέγγιση.
Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να διαχωριστούν τα αεροδρόμια σε ό, τι αφορά στη διαδικασία αξιοποίησής τους. Είναι δεδομένο ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας (που είναι μεταξύ των 23 αεροδρομίων που θα αξιοποιηθούν) είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για έναν επενδυτή λόγω των μεγάλων προοπτικών που διαθέτει για την αύξηση της επιβατικής κίνησης και του αριθμού των πτήσεων.
Εάν επιχειρηθεί διαχωρισμός των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, προκειμένου να αξιοποιηθεί το καθένα ξεχωριστά ή κατά συστάδες (όπως ήταν μια παλαιότερη σκέψη) είναι πιθανό να μην υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για τα μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια.
Για αυτό το λόγο, κεντρική επιλογή πρέπει να είναι μια ενιαία διαδικασία για την παραχώρηση συνολικά και των 23 περιφερειακών αεροδρομίων από έναν στρατηγικό επενδυτή και όχι η παραχώρηση του κάθε αεροδρομίου ξεχωριστά ή κατά συστάδες.
Προκειμένου, επίσης, να καταστούν ελκυστικά τα αεροδρόμια των νησιών της Δωδεκανήσου, όπως της Καλύμνου, της Καρπάθου, της Λέρου, της Αστυπάλαιας, της Κάσου και του Καστελόριζου, η Πολιτεία θα μπορούσε να αναλάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις για τη στήριξη της λειτουργίας τους με μείωση τελών, επιδοτούμενα δρομολόγια και μικρή συμμετοχή στα έργα αναβάθμισής τους.

Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1. Ποιες είναι οι προθέσεις αλλά και οι κατευθύνσεις για τη διαδικασία αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων;

2. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει η διοίκηση της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών & Περιουσίας Α.Ε αλλά και οι επόμενες κινήσεις;
3. Υπάρχει πρόβλεψη για την ανάθεση σε εξειδικευμένο τεχνικό σύμβουλο της διαδικασίας του διαγωνισμού και ποιες κινήσεις έχουν γίνει προς αυτή την κατεύθυνση;

Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου

Δημοφιλή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κουνάκης: Ψηφιακό Κράτος Μητσοτάκη 2.0 ή ψηφιακό μπάχαλο κόντρα στους επιχειρηματίες

Πάνε σχεδόν 2 μήνες  που η κυβέρνηση Μητσοτάκη με...

Συναντήσεις της ΔΚΜ με μηχανικούς στον Δημ. Τομέα

Ξεκίνησαν οι  προγραμματισμένες συναντήσεις του εκπροσώπου της ΔΚΜ Γιώργου...